"A Cultural Heritage: Pottery" eTwinning projemizin sonuna geldik
2018-2019 eğitim öğretim yılında Görsel Sanatlar öğretmenimiz Fatma Öz'ün koordinatörlüğünde gerçekleştirdiğimiz "A Cultural Heritage: Pottery"adlı eTwinning projemiz 26 Haziran 2019 tarihinde sonlandırıldı.
2018-2019 eğitim-öğretim yılında Eskişehir/Odunpazarı ilçesinde yer alan Eskişehir Fatih Fen Lisesinde, Görsel Sanatlar öğretmenimiz Fatma Öz'ün koordinatörlüğünde
gerçekleştirdiğimiz; "A Cultural Heritage, Pottery" adlı eTwinning projemizin sonuna geldik 6 ülkeden, 7 okulun katılımı ile gerçekleştirdiğimiz projemiz, kültür mirasımız olan seramiktir. Seramik, hem bir sanat dalı hem de en eski mesleklerden biridir. Farklı ülkelerden öğrenciler kendi kültürlerinde seramikten yapılmış çanak- çömleklerin izini sürdüler. İlgili tarihsel bilgileri farklı kaynaklardan taradılar web 2.0 araçları, videolar, resimler kullanarak sunumlar hazırladılar. Daha sonra benzerlikleri ve farklılıkları bulmak ve ortak bir hikâye yaratmak için uluslararası ekiplerde çalıştılar. Aynı gruplarda seramiklerin, kültür, coğrafya, girişimcilik, geleneksel sanat, turizm üzerindeki etkilerini aktarmaya çalıştılar.
Paydaş öğrencilerimiz ülkelerinde bulunan Seramik Atölyelerini ve geleneksel çömlek üretim alanlarını ziyaret ettiler. Ziyaretler esnasında Röportajlar yaptılar. Gözlem ve uygulama denemeleri yaptılar. Süreci video, fotoğraf ve sunum araçları ile aktardılar.
Seramiklerin, kültürel alanlarını, turizme yönelik olan türlerini, çeşitli coğrafi yapılardaki kullanım alanlarını, sanatsal kullanım alanlarını analiz etmek için çeşitli geziler düzenlendi. Gezilerin süreç ve sonuçları paylaşıldı.
Öğrencilerimiz Hırvatistan'daki paydaşlarına mektuplar yazdı. Erasmus projesinde de ortak olduğumuz Hırvatistan'daki paydaş okulumuzun öğrencilerine (Erasmus projesindeki görevinden dolayı Hırvatistan'a görevli olarak giden) proje koordinatörümüz Fatma ÖZ tarafından mektuplar elden götürülüp teslim edildi. Öğrencilerimizin mektuplarına cevaben yazılan mektuplar öğrencilerimize getirildi. Diğer paydaşlarımıza yazılan mektupların bir
bölümü posta yoluyla bir bölümü elektronik ortamda bir bölümü ise elden ulaştırıldı.
Paydaşlarımız geleneksel hikâyeleri araştırdılar ve tüm paydaşlar ortak fikirlerini birleştirerek yeni hikâyeler ürettiler. Projemizin sonunda öğrencilerimizin yaptığı röportajlar ve üretilen ortak hikâye sesli ekitap haline getirildi.
https://read.bookcreator.com/PNvschL4clgKOuks3kWkG69wG2R2/Ffxee2_mTwWEh4znFarHLg
https://read.bookcreator.com/PNvschL4clgKOuks3kWkG69wG2R2/frq8TKvJSwyMQKHWuWqEEQ
https://read.bookcreator.com/PNvschL4clgKOuks3kWkG69wG2R2/_tGE1RY8T3yAuJm1M2tMRw
Tüm çalışmaları içinde barındıran sesli bir ebroşür hazırlandı.
https://read.bookcreator.com/PNvschL4clgKOuks3kWkG69wG2R2/d50Q2vl6QzG_1dG4BQSE0w
Çalışma sürecinde bizlere destek olan okul idaremize, İngilizce öğretmenizi Asuman BAŞ'a ve Eskişehir ilindeki diğer paydaş okulumuzun koordinatörü olan Rehber Öğretmen Emel Köseoğlu'na teşekkür ederiz.