CLIMATE JUSTICE, Portekiz Hareketliliği Sanal olarak gerçekleştirildi
Erasmus + Programı Okullar Arası Değişim Ortaklıkları (KA229) faaliyeti kapsamında, koordinatörlüğünü yaptığımız CLIMATE JUSTICE isimli projemizin Portekiz hareketliliği, Covid19 pandemi nedeniyle sanal olarak, 24-28 Mayıs 2021 tarihlerinde gerçekleştirildi. ENERJİ ve İKLİM DEĞİŞİMİ konulu sanal hareketliliğe, okulumuzdan 9 öğretmen ve 24 öğrenci katılmıştır.
24.0.2021:Portekizli ortak okul Agrupamento de Escolas Nuno Gonçalves öğretmeni Maria Goreti Alves organizatörlüğünde başlatılan online çalışmalar ortak okulların ve şehirlerin, öğrenciler tarafından çeşitli Web araçları kullanarak yapılan tanıtım sunuları ile devam etti. Bu tanıtım sunularından her ortağın kültürüne dikkat çeken sorulardan yapılan Kahoot quizi uygulandı. Soruların cevaplanmasında, öğrencilerin katılımı sağlanmış, konuya dikkat çekerek öğrenme pekiştirilmiştir.
25.0.2021: 2. gün Portekizli öğrencilerin rehberliğinde Deck Toys Web aracı kullanılarak mola odalarında uluslararası takımlara Portekiz tanıtımı yapıldı. Kuzeyden güneye Portekiz'in şehirleri, tarihi ve kültürel özellikleri öğrenildi. Programın devamında, ortak okul takımlarının hazırladıkları yenilenebilir ve yenilenemeyen enerji kaynakları konularında sunular yer aldı.
Yenilenebilir Enerji kaynakları:
Güneş, jeotermal ---IES Llanes;
Rüzgar, hidroelektrik, bioyakıt---Eskişehir Fatih Fen Lisesi
Yenilenemeyen enerji kaynakları:
Kömür, petrol, doğal gaz---ITET Marco Polo
Nükler enerji--- Agrupamento de Escolas Nuno Gonçalves
Enerji tüketimi ve İklim değişimi arasındaki ilişki --- Jekabpils Jekabpils Agrobusiness College
Öğleden sonra, ortak okullardaki öğrencilere uygulanan (My actions do not harm the environment, do they?) anket sonuçlarının karşılaştırması Maria Goreti Alves tarafından sunuldu ve Mentimetre web aracı kullanılarak sunu interaktif olarak öğrencilerin katılımıyla yapıldı.
26.05.2021: 3. gün Portekizli uzman Laura Gonzalez tarafından Enerji ve İklim Değişimi konusunda webinarı ile başladı. Enerji kaynakları, çevremiz, iklim değişimi, yenilenebilir enerji kaynakları konularında öğrencilerin sorularını cevaplayan uzman, ortak ülkelerin enerji kaynaklarını sunularında kullanarak konuya dikkat çekti. Öğleden sonra İspanyol öğretmen Lola Aceituno tarafından Academik Münazara hakkında bilgilendirme çalışması yapıldı ve 'Covid19 iklim değişiminin sonucudur' önergesi verilerek oluşturulan münazara takımları arasında tartışma yapıldı.
27.05.2021: 4. gün hareketlilik programında belirtilen takım eşleştirmeleri arasında verilen önerge 'Fosil yakıtlar Avrupa'da yasaklanmalıdır.' doğrultusunda münazaralar yer aldı, münazara başkanları ve jüri üyeleri de ortak ülke okullardan öğrenci ve öğretmenlerden oluşturuldu. Öğrenciler tez ve anti tezlerini sunarak hem tartışma becerilerini hem de dil becerilerini geliştirdiler.
28:05.2021: 5. gün çapraz eşleştirme ile ülke takımlarının münazaraları devam etti ve jüri tarafından puanları verildi. Bütün takımlar çok güzel hazırlanarak enerji ve iklim değişimi konusunda farkındalığı artırdılar. Münazaralardan sonra 5 günlük hareketlilik değerlendirme çalışmaları yapıldı, geri dönütler verildi. Her gün sanal yapılan proje aktivitelerinin senkronize olarak eTwinning platformundaki çalışmaları da gerçekleştirildi, Sanal hareketlilik ön çalışmaları ve hafta boyunca yer alan etkinlik çalışmalarının kayıtları projemizin aynı isimdeki eTwinning (twinspace) platformuna yüklendi. Bu hareketlilikle, öğrencilerin enerji ve iklim değişimi konusunda farkındalıkları artmasının yanında, iletişim, dijital, dil becerileri artmıştır.