ERASMUS+ ''ICT IMPLEMENTATION IN TRADITIONAL AND DISTANCE LEARNING '' PROJEMİZ SONA ERDİ
ERASMUS+ ''ICT IMPLEMENTATION IN TRADITIONAL AND DISTANCE LEARNING '' PROJEMİZ SONA ERDİ
Eskişehir Fatih Fen Lisesi olarak okulumuz, Erasmus+ KA229 Okullar Arası Değişim Ortaklıkları kapsamında, 1 Eylül 2018- 28 Şubat 2021 tarihleri arasında iki buçuk yıl devam eden ''ICT Implementation in Traditional and Distance Learning'' adlı projede proje ortağı olarak yer almıştır. Polonya'nın koordinatörlüğünü yaptığı, Türkiye, Finlandiya, Hırvatistan, Bulgaristan ve İtalya'nın yer aldığı proje kapsamında 3 kısa dönem personel eğitimi hareketliliği ve 6 kısa dönem öğrenci değişimi hareketliliği olarak pandemi sebebiyle ikisi sanal toplam 9 hareketlilik gerçekleştirilmiştir. 34 öğrenci ve 8 personel adı geçen ortak ülkelere kısa süreli ziyaretler gerçekleştirmişlerdir. Kısa dönem personel hareketliliklerinde katılımcı öğretmenler şu konularda atölye çalışmaları gerçekleştirmişlerdir:
1.Proje eğitim platformu kullanımı, kaynak ve materyallerin yüklenmesi
2. BİT araçlarının derslerde etkin kullanımı /eğitim sistemlerinin tanıtılması
3 Robotik müfredat oluşturma
Kısa dönem öğrenci değişimi hareketliliklerinde katılımcı öğrenciler uluslararası karma gruplar halinde şu konularda atölye çalışmaları gerçekleştirdiler:
1. Modern Sunumlar Oluşturma,
2. Robot Tasarlama ve Programlama
3. Etkileşimli Tahtaların Etkili Kullanılması
4. Kendi Materyallerini oluşturma ve yükleme (e- içerik geliştirme)
5. Web Sitesi Oluşturma
6. Algoritmik düşünme
Algoritmik düşünme temalı kısa dönem öğrenci değişimi hareketliliği 04-08 Kasım 2019 tarihleri arasında okulumuzun ev sahipliğinde gerçekleştirilmiş olup uluslararası atölye çalışmasının dışında projemizi okul içi ve dışı yaygınlaştırmak ve misafirlerimize Türk kültür ve değerlerini tanıtmaya yönelik okulumuzun spor salonunda uluslararası bir etkinlik düzenlenmiştir.
21.yy. becerilerinin kazanılması, robot tasarlama ve programlama, BİT teknolojilerinin uygulanmasında öğrencilerimize son derece katkıda bulunmuştur. Ayrıca bu projeyle öğrencilerimiz ilk defa uluslararası gruplarda edindikleri takım çalışması tecrübesiyle potansiyellerini de kullanma fırsatı bularak değerli ortak ürünler ortaya çıkarmış, yabancı dilde yeterliliklerini artırmış , katılımcı ülkelerin tarih ve kültürleri hakkında bilgi edinmiş ve vizyon kazanmışlardır. Hareketliliklerden sonra edindikleri bu değerli bilgi ve deneyimlerini aktarmak, okul içi ve dışı yaygınlaştırmak için düzenledikleri sunum ve atölye çalışmaları katılan tüm öğrenci ve öğretmenler için büyük kazanç olmuştur. Ayrıca okulumuzun uluslarasılaşmasına önemli katkıda bulunmuştur.
Bu projeyle katılımcı öğretmenler Avrupalı meslektaşlarının eğitim sistemlerini, okullarında BİT araçları kullanımlarını ve robotik müfredatlarını yakından inceleme fırsatı bulmuş, hareketliliklerde kurdukları network sayesinde çarpan etkisi yaratarak yapılan çalışmalara yenilerinin eklenmesine de katkıda bulunmuştur.